Touko Tuike Ilona Hemuli Elvira Vappu Katri Heikki Pasi

Ilona, Texel-lammas

Bäää!

Tänään on paras päivä ikinä! Aamu-puurolla äiti sanoi, että tänään tulee vieraita kylään. Tykkään vieraista koska silloin saa nuuhkia oikein kunnolla!

Minua sanotaan lampaaksi, mutta ihmiset ovat väärässä. Minä kuulun koirien laumaan, eli olen ilmiselvästi koira. Kyllä lampaat tietävät etten minä ole lammas. Lampaat nimittäin eivät hyväksy minua laumaansa, koska olen orpo. Minun oikeat vanhempani kuulemma kuolivat kun olin ihan pieni, mutta sitten äiti alkoi antamaan minulle kaurapuuroa ja niin minusta tuli iso koira. Se on surullista, mutta minäpä olenkin iloinen Ilona! Bäää!

Jos tulet tapaamaan minua, minut erottaa vaipoista. Muut koirat eivät käytä vaippoja. Jos minulla ei ole vaippoja silloin otti ohraleipä, ihmiset käyvät kirkumaan ja siivoamaan vimmatusti lattioita.

Minun paras kaverini on iloinen ja erikoinen lapsi, niinkuin minäkin olen iloinen ja erikoinen koira. Saa silittää!